Moda na Balck Friday zawędrowała do nas aż z Stanów Zjednoczonych i dotyczy pierwszego piątku po Dniu Dziękczynienia. Wtedy to Amerykanie mogą liczyć na najlepsze wyprzedaże. Taniej można kupić ubrania, elektronikę zabawki, ale też np. biżuterię. Nic dziwnego, że cieszy się ogromną popularnością. Jak sprawa wygląda w Polsce?

W tym roku Black Friday wypada 23 listopada. Nasze sklepy również od dłuższego czasu zapowiadają specjalne oferty z tej okazji. Mimo, iż nie spodziewamy się dantejskich scen, jak przy wejściach do galerii w USA, to już wiadomo, że będzie można kupić wiele ciekawych rzeczy taniej. Oczywiście, bywa też, że pod szyldem wielkiej akcji kryją się niewielkie zmiany cenowe. Wyruszając na zakupy w taki dzień jesteśmy zdecydowani na konkretny zakup. W podjęciu decyzji pomaga również czasowe ograniczenie promocji sprowadzone do jednego dnia.

Czy każdy może skorzystać z akcji?

Na pewno warto wziąć czynny udział i stworzyć ofertę specjalnie na ten dzień. Jeżeli dysponujemy sklepem stacjonarnym, w naszej witrynie poinformujmy o tym. Już – 5, czy 10% przyciągnie poszukiwaczy okazji. Ważne też, by nie zabrakło najatrakcyjniejszych towarów. Często klienci przed dniem promocji robią rekonesans i dokonują samego zakupu już w piątek. Jeżeli zabraknie przedmiotu, a my będziemy „świecić oczami”, to reklama zmieni się w antyreklamę.

Black Friday to także szansa dla usług. Jeżeli prowadzisz np. szkolenia, warto dać upust w tym dniu. Dodatkowi klienci to też dodatkowa, szeptana reklama dla Twojej firmy. Ważne, by wykorzystać potencjał i wykonać pracę na najwyższym poziomie. Następne zamówienia mogą pojawić się zaskakująco szybko.

Black Friday w e – commerce

Ten wyjątkowy dzień to szansa również dla Twojego sklepu internetowego. Poinformuj swoich klientów odpowiednio wcześniej o planowanych promocjach. Jeżeli będą one atrakcyjne, to piątek może okazać się miłym dla Twojego portfela dniem. Wszystko sprowadza się do tego, że jako konsumenci lubi oszczędzać i korzystać z specjalnych ofert.

Każda możliwość zarobienia dodatkowych pieniędzy powinna być wykorzystana. Polska wersja Black Friday nie jest tak spektakularna jednak z badań wiadomo, że w tym dniu klienci chętniej wydają pieniądze. Warto zrobić wszystko, by zakupy zostały zrealizowane w Twoim sklepie.