Mimo, iż końcówka grudnia to wspaniały okres dla firm sprzedających rzeczy nadające się na prezenty, to nie zawsze właścicielom udaje się zarobić maksymalnie dużo w gorącym, przedświątecznym okresie. Konkurencja przecież jest ogromna, a zainteresowani mają wręcz nieograniczone możliwości wyboru. Dlatego trzeba zaskakiwać. O czym należy pamiętać, czego dopilnować? W samym sklepie powinniśmy pochylić się nad:

  • zadbajmy o prezencję, zdjęcia muszą być ciekawe i wyraźne,
  • proces zakupowy powinien być maksymalnie uproszczony,
  • korzystajmy tylko z rozpoznawalnych i znanych form płatności,
  • menu powinno być intuicyjne,
  • wybór formy dostawy nie może być utrudniony,
  • czy np. mamy możliwość dokonania zakupu bez rejestracji?

Formy promocji produktów, które zwracają uwagę klienta

Przed Państwem garść porad, które pozwalają zwiększyć sprzedaż :

  1. Badania dowodzą, że lubimy, gdy mamy możliwość skorzystania z darmowej wysyłki. Jest to największa różnica z punktu widzenia klienta, między sklepem stacjonarnym a internetowym. Gdy marża pozwala nam na taki zabieg, warto wziąć go pod uwagę.
  2. Rabaty są miłe dla oka potencjalnego klienta. Już -10%, 15% może sprowokować do kliknięcia. Dzięki nim na naszą stronę wejdzie więcej osób.
  3. Polecamy również tworzenie kompletów. Dzięki temu mamy okazję pozbyć się zalegających w magazynie, ale równie ciekawych produktów.
  4. Zniżki na kolejne sztuki. Dokup do pierwszego, a uzyskasz rabat. Kolejna, wspaniała okazja na lekkie przewietrzenie magazynów!

Kiedy wystartować z promocją na Boże Narodzenie?

Pamiętajmy, że ten okres to istne szaleństwo w centrach logistycznych. Mimo iż Poczta Polska i wszystkie firmy kurierskie dają z siebie dwieście procent normy, to i tak część przesyłek trafi do nas dopiero po Świętach, jeżeli będziemy zwlekać z wysyłką. Jaki z tego wniosek? Z akcją promocyjną musimy wystartować odpowiednio wcześniej, by potencjalny klient miał szansę na nią trafić i zamówić. Wszystko po to, by doszła do niego na czas. To już ostatni dzwonek na rozpoczęcie kampanii! 

Dzięki dużej konkurencji zarabiają nie tylko sprzedający, ale i oszczędzają kupujący. Jeżeli nie będziemy zwlekać z zakupami, nie zostawimy wszystkiego na ostatnią chwilę, to nic nie zaburzy spokoju Świąt. To tyczy się również gotowania i niestety sprzątania także :)