Jest wiele płaszczyzn, na których musi funkcjonować osoba publiczna, by nie stracić kontroli nad informacją. W Social Media, czy na własnej stronie internetowej, ktoś taki ma niepowtarzalną szansę na dotarcie do zainteresowanych różnymi tematami osób bezpośrednio. Opierając się jedynie na doniesieniach medialnych nie zawsze jest możliwość odniesienia się do zamieszczonych treści.

Do komentowania bieżących wydarzeń warto prowadzić Twitter. Aplikacja daje możliwość zamieszczania krótkich wypowiedzi, reagując na zaistniałą sytuację. W ten sposób można również odnosić się do opinii innych osób, prowokując dyskusję.

Facebook pozwala na większą finezję. W tym medium posty mogą być dłuższe, zawierać przemyślenia lub postulaty. Dodatkowo można je uatrakcyjnić zdjęciem bądź całą galerią. Najczęściej ludzie opiniują i komentują pod własnym imieniem i nazwiskiem. Jednak każdy, kto chce zaistnieć w SM spotka się prędzej czy później z hejtem czy nieprawdziwymi kontami. W takich sytuacjach warto zachować spokój i nie wdawać się w brutalną wymianę zdań. Świadomość odbiorców jest już większa niż kilka lat temu i dobrze wiedzą, że takie sytuacje zdarzają się ciągle w wirtualnym świecie i nie biorą ich na serio. System dysponuje również innymi ciekawymi opcjami, jak organizowanie wydarzeń, zbiórek charytatywnych czy rankingów.

Instagram z drugiej strony opiera się na sile przekazu krótkich filmów i zdjęć. Przez to medium możemy odkryć rąbka tajemnicy i pokazać, jaki sport lubimy, jak wykorzystujemy przerwy czy spotykamy się ze znajomymi. Nie ukrywajmy również naszego życia zawodowego. Starajmy się pokazać z jak najlepszej strony, stawiając na profesjonalizm.

Własna witryna w sieci

Wszystkie wymienione możliwości daje strona internetowa. Kompleksowe rozwiązanie, by przekazać opinii publicznej swoje zdanie lub stanowisko za pomocą tekstu obrazu lub filmu. Bez ograniczeń. Wszelkie uzupełnienia i sprostowania mogą również się tam znaleźć. Ważne - mamy pewność, że wypowiedzi nie zostaną zmanipulowane, czy ucięte. Dociekliwy odbiorca przeczytanego newsa będzie chciał zweryfikować, dlatego powinniśmy mu to umożliwić publikując własne materiały.

Inaczej jest widziana również osoba, która prowadzi własną stronę internetową. Dlaczego? Ponieważ dobrze zrobiona, funkcjonalna witryna świadczy o tym, że poważnie traktowani są odbiorcy jak i obowiązki wynikające z bycia osobą publiczną.

Nie warto bać się internetu. Sieć daje praktycznie nieograniczone możliwości na promowanie nie tylko usług czy produktów, ale też samego siebie. Budowanie autentycznego przekazu wymaga konsekwencji i czasu, ale zaprocentuje w przyszłości świetnie działającą stroną internetową i zaufaniem odbiorców.